Anglia nemzeti kincsei

UK National Trust 2007-2009

Kepek itt

Száz éves vitorlások Melbourne partjánál

csak képek az alábbi linken:

Tall Ship Festival Melbourne 2013

Borneo Sarawak Malaysia

Majus elejen 10 napot toltottunk Borneo nyugati reszen, Malajzia Sarawak tartomanyaban. Szamunkra eddig ismeretlen teruletre erkeztunk, Kuching varosaba. A tomegkozlekedes nem tul jo, ezert autot bereltunk, a leheto legkissebbet, hogy jol elvegyuljunk a forgalomban. Az elso par napot a fovaros felfedezesevel toltottuk, ahol a portugal es angol gyarmati idok emlekei keverednek. Talalhato indiai es kinai varosresz is a meglepoen szines varosban. Borneo a kulonleges allatvilagarol hires, ezert mi is a nemzeti parkok es esoerdok fele vettuk utunkat. Jartunk par dzsungel turan, vadasparkaban, ejszakai barlangsetan es a elmentunk megnezni a helyi vadon elo orangutanokat is, akiket a hegyek toveben reggel es delutan is etetik oket. Sok orangutan jott elo a fak kozul, par anya is koztuk akik kicsinyei csimpaszkodtak a bundajukba. A tartomany falomuzeumaban egy helyen bejarhattuk az erre a kornyekre jellemzo nepcsoportok torzsi hazait. Kesobb szerencsenk volt a mai idok torzsi hazaiba is eljutnunk, ahol 200 csalad elt egyutt egy facolopokon alo hosszu bambusz hazsorban. Utolso napra hagytuk a legfobb erdekesseget a teruletnek, a Bako nemzeti parkot. Itt elnek a hosszuorru Proboscis majmok. Korai indulasunknak koszonhetoen elsokent leptunk partra es pillanthattuk meg a strandon reggelizo majomcsapatot. szeerencsere nem felenkek, ezert sikerult kozeli fenykepeket is keszitenunk. A nap kesobbi szakaszaban bevonulnak a dzsungel melyere, ahol mar nehez megtalalni oket. Az elszigetelt parkban lattunk meg repulo mokusokat, vaddisznokat kulonbozo majmokat es sok erdekes bogarfajtat.

Kepeink az alabbi linken:

Kuching Sarawak fovarosa

Sarawak nemzeti parkjai

Sarawak allatvilaga

Albert Park Race Week

Par kep ami az Albert park versenypalyan keszult

Hamilton Island Race Week

Augusztusban Ausztrália egyik legnépszerűbb vitorlás versenyén vettünk részt. A Hamilton sziget körüli megmérettetés már 29 éve vonza az ország hajósait. Nem csoda, hiszen ezen e környéken a nagyszerű klíma mellett a Nagy Koralzátony is megtalálható. Kivételes szerencsében volt részünk, hogy a tél végével a hosszúszárnyú bálnák is a térségben tartózkodtak, nem is telt el nap, hogy ne láttuk volna őket, sokszor kiugráltak és hosszú úszójukkal integettek. A verseny szombattól szombatig tartott, szerdai pihenővel beiktatva. Esténként koncertek szórakoztatták a tengerészeket. Még az ausztrál olimpiai aranyérmeseket is berepítették Londonból. Kivételesen szép 3 hetet töltöttünk a Queensland-i térségben, sokáig emlékezetes marad számunkra.

Képeink az alábbi linkeken találhatók:

Autóval Rockhampton-ig 2100km az Outback-en keresztül, majd két hét múlva vissza

Rockhampton - Hamilton Island, oda-vissza 1100km vitorlázás.

Hamilton sziget a versenyhétvégén

Vitorláshajók a verseny napjain

Vanuatu a legboldogabb nemzet szigetei

10. házassági évfordulónkat a Csendes-óceán egyik trópusi szigetországában, Vanuatun ünnepeltük. Egy hetet töltöttünk a főváros, Port Vila melletti üdülőszigeten, Iririkin, egy helyes kis bungallóban. 3 perc kompozás után már a főváros utcáit róhattuk. Efate sziget lakói ötven évvel korábban még a kannibalizmust gyakorolták. Szerencsére ma már a világ egyik legbarátságosabb nemzetének számítanak. Sokáig az angolok és a franciák megosztva gyarmatosították a helyet, ennek eredményeként két börtön, két bíróság, két rendőrségi épület maradt turistalátványosságnak. A sziget francia felén a jobb oldalon vezettek, az angol felén a bal oldalon. Jó nagy káosz lehetett. Manapság a törzsfőnökök döntenek a peres ügyekben, az üzleti hatalom pedig a kínaiak kezében összpontosul.Sokan látogatnak ide vitorlással, illetve heti több alkalommal is kiköt egy-egy óceánjáró hajó. Ilyenkor az árak felmennek, a vámmentes üzletek pedig zsúfolásig telnek. Pesze sok más látnivaló is akad a 11okm átmérőjű szigeten. Mi egy helyi szervezésű túra keretében jártuk be, ami nagyon érdekesnek bizonyult. Elvittek bennünket egy kék lagúnába, ahol kristálytiszta, átlátszó vízben fürödhettünk. Ezután egy fűszoknyás törzs támadott meg minket, majd kibékültek velünk és 4 törzsi táncot mutattak be. Ebéd előtt a helyi kincs, a kókusz különböző felhasználási módjaival ismertettek meg bennünket (még a generátort is ezzel üzemeltetik), majd helyi ételeket fogyasztottunk ősi amerikai élőzene kíséretében. Áthajtottunk a II.világháborús amerikai volt légibázison, amit már benőtt a fű, a szomszédságában pedig egy termálvizes forrásban nedvesítettük be tappancsinkat. Szerencsére nem jártunk úgy, mint a tudatlan rákocska, ami belepirult a hőségbe és rögtön meg is főzte magát a helyiek örömére. Strandolás előtt egy idős bácsika Coca-cola üveggyűjteményét vettük közelebbről szemügyre. Tényleg akadt egy-két ősi darab a polcokon. Többségét a vízből halaszták ki. Utolsó megállónk nem tűnt különösnek a partról nézve, a víz alatt azonban színes élővilágot fedeztünk fel a snorkel szemüvegen keresztül. Legalább egy óráig várattuk a többieket, mire minden érdekességet megnéztünk. Egy másik kirándulás alkalmával búvárkodni mentünk. Nagyon szép, színes és hatalmas korallkertek húzódnak meg a víz alatt. Az egyik kis szigeten teknős óvódát nyitottak, ahol a tojásból frissen kikelt csemetéket egy évig etetik, majd megerősödve és nagyobb eséllyel a túlélésre szabadon engedik. A fővároson kívül az emberek önellátóak, mindent megkapnak a természettől, amire szükségük van, ezért is ilyen boldogok, nem számít nekik idő és pénz. Mindenki mosolygós, vidám és elégedett, nincs bűnözés, csak nyugodt egymás mellett élés. Érdekes ország, szívesen ellátogatnánk más szigeteire is. Nagyon jól éreztük magunkat.

Képeink az alábbi linkekre kattintva tekinthetőek meg:

Vanuatu képekben

Víz alatti világ Vanuatun

*** Sydney-be hajóval és úszás fókákkal ***

Elmaradat kepek 2011-bol, amikor is Melbourne-bol vitorlaztunk at Sydney-be egy versenyhajoval, ami par hetre ra reszt vett a hires Sydney-Hobarth yacht versenyen is. Az ut 4 napig tartott, csak egyszer alltunk meg Eden-ben, de a viharos ido kozeledte miatt, gyorsan tovabb ” menekultunk” Sydney fele. Az uton tobbszor is talalkoztunk delfinekkel, akik sokszor orakig usztak a hajo orra mellett es kivancsian vizsgaltak minket. Kepek az alabbi linkeken talalhatok:

Vitorlazas Melbourne-bol Sydney-be.

Sydney a mozgalmas varos

Fokakkal usztunk a Port Phillip oboolben

Trópusi Queensland és a Great Barrier Reef

Sok részén jártunk Ausztráliának, viszont az egyik legszebb és legérdekesebb partvidékét a Nagy Korallzátonnyal együtt mindig egy különleges alkalomra tartogattuk. Mi is lenne erre méltóbb, mint a házassági évfordulónk. Döntésünk Port Douglas turista városkájára esett, hires a 4 mérföldes pálmafás strandjáról rengeteg szálloda és vendéglő sorakozik a főutcán és a korallzátony is csak egy órás hajóutra van a partoktól. A közeli esőerdők turistaösvényeket, mig a folyók krokodilokat rejtegetnek. Sajnos ez utobbiak a strandokra is lejárnak, nem mintha a doboz meduzák miatt bárki is szivesen fürdőzne, vagy gondoljunk csak a cápákra, mérgező kőhal és kagylók a partközelben. Nem csoda a mondás: Ausztráliában minden meg akar ölni! Ez persze erős túlzás, a ‘’sokminden” pontosabb lenne :-)

A képeink ismét az alábbi link-ek alatt találhatók:

Port Douglas és környéke

Búvárkodás a Nagy Korallzátony-nál

Húsvéti kirándulás

Szerencsénkre Ausztráliában 5 napos ünnep volt idén a Húsvét: Nagypéntek plusz hétvége majd ANZAC nap hétfőn és kedden Húsvét hétfő! ANZAC a brit korona alá tartozó ausztrál és új-zélandi hadseregek összefoglaló neve. Április 25.-én emlékeznek meg az első világháborúban Törökországban elesett katonáikról. Fontosságát jól mutatja, hogy Húsvét hétfőt is eltolták egy nappal miatta. Kihasználva a hosszú hétvégét, úgy döntöttünk, hogy elautózunk Új-Dél-Wales tartományba. Első nap 10 órás autózás végén Newcastle-ben szálltunk meg ami Sydney-től északra található. Este a kikötőben elektromos viharnak voltunk szemtanúi, sok villámlás eső nélkül. Reggel ragyogó napsütés fogadott minket, feledtettve velünk az őszi Melbourne-t. Innen útunk északnak haladt a part mentén. A szép strandok és sziklás parton épült világitótornyok után elértünk a mérsékelt övi esőerdőbe. A dús erdőben páfrányok, pálmák és eukaliptuszok nőnek egymás mellett és vizesésekben sincs hiány. A banánültetvényeiről hires Coffs Harbour-nál fordultunk újra délnek és a Hunter Valley bortermelő vidék érintésével tértünk vissza Melbourne-be. Ismét sikerült 4ezer kilométert autóznunk, hogy egy falatját megismerjük ennek az óriás kontinensnek. Képek az alábbi linken:

Húsvéti kirándulás Új-Dél-Wales tartományba

Élet Ausztráliában

Már több, mint egy éve Melbourne az otthonunk. Reméljük, a következö képekkel sikerül bemutatnunk, miért tartják a vilag egyik legélhetöbb városának ezt a helyet, ahol nincs hiány napsütésböl, tengerpartbol, épitészeti érdekességekböl,parkokbol és szorakoztato programokbol.

Melbourne-i képek

Végre megérkeztek a várva-várt képek az uj hobbinkrol, amit karácsony ota üzünk és hétröl-hétre valami ujat tanulunk erröl az érdekes sportrol, a vitorlazasrol. Szerencsére sikerült jo helyet találnunk St Kilda kikötöjében a mi kis 7 méteres, 2 és fél tonnás hajonknak, amit 10 perc alatt elérünk biciklivel otthonunkbol. Viharos szélben akár 45 fokos szögben is megdöl a hajo, igaz, erröl még nem sikerült képet készitenünk, inkabb a fedélzeten maradásra koncentrálunk egyelöre. Különösen szeretünk a naplementében kivitorlazni, amikor az égbolt narancssárgára változik a város felhökarcoloi felett és a pingvinek velünk együtt térnek vissza éjszakai pihenöhelyükre.

Vitorlázás Port Phillip Öbölben

2010 decemberében ujabb kirándulást tettünk a Great Ocean Road utvonalon, ami a 12 apostol elnevezésü hires sziklaformacionak is otthont ad. Igaz, ma már az elnevezés nem fedi a valoságot, ugyanis az oceán hullámai és az erös szél jo pár szirtet eltüntettek. Ettöl függetlenül továbbra is nagyon lenyügözö Victoria állam dél-nyugati partvonala, ahol nincs hiány látnivaloban: sármos tengerparti kisvárosok, páfrányos esöerdök, hullamok mardosta sziklaszirtek, vilagitotornyok és koalák lakta eukaliptuszerdök váltják egymást a  turista örömére.

Great Ocean Road képei

Nyár végén egy kellemes hétvégét töltöttünk a 100 km-re lévö Phillip-szigeten, ami kék pingvinek, wallabik és fókák lakohelye.